Verksamhetsberättelse 2001-02

Styrelsen mobiliserade medlemsföreningarna genom att antingen besöka dem eller kontakta via telefon eller mail vilket gjorde att medlemsföreningarna har blivit bättre att genomföra insamlingar av pengar. Somaliland Nordic Relief  har blivit medlem i Forum Syd i maj 2001. SNR sökte ett projekt som avsett Sooyaal Burao men fick avslag  p.g.a. brist på erfarenhet av att söka projekt. För mer information om projektet hänvisar vi till projektbeskrivningen.

SNR har hållit årsmötet som valde en del nya och gamla styrelseledamöter. SNR har betalat tillbaka 30.000 kr av skulden till PMU InterLife.

Verksamhetsberättelse 2002

SNR har på nytt sökt projektet som avser Sooyaal Burao och lyckats bättre denna gång. SIDA har beviljat projektet som kommer att kosta 206 000 kr varav 40 000 kr är egeninsats och 166 000 kr är bistånd från SIDA. För mer information om projektet hänvisar vi till projektbeskrivningen. SNR har fått bra erfarenhet av projektet och kommer att söka fler projekt i framtiden.